Wednesday, September 2, 2009

Kisah Org Gila...........

Ada doa orang sahabat, mereka ni sangat akrab.Sorang bernama Hanif danyang sorang tu bernama Tony.Mereka ni penghuni setia rumah tumpanganorang-orang gila. Pada suatu hari mereka dibenarkan bermain di kolamrenang yang terdapat di rumah tumpangan itu.Tapi mereka berdua ni tak pandai berenang.Si Hanif berehat-rehat di bawah khemah manakala Si Tonytak habis-habis lari keliling kolam renang tu. Tiba-tiba mungkin keranakeghairahan Si Tony ni terus melompat kedalam kolam... .apalagi terkapai-kapailah dia meminta tolong. Sahabat yang setia, Si Hanif ni dengan pantas cuba menyelamatkan Si Tony. Fuh,nasib baik taklemas.
Memandangkan Si Tony tu dah basah kuyup dan kesejukan, Si Hanifdengan pantas membalut kawannye tu dengan sehelai tuala lalucepat-cepatmembawanya ke dalam bilik mereka. Keesokan harinya Si Hanif telahdikerahkan menemui orang atasan.Kira pegawai ler tu.Apabila melihatwajahSi Hanif beliau ! ! ! ! ! ! ! ! ! mula berkata," Saya ada dua beritayangperlu saya beritahu awak. Yang pertama ialah berita baik, awak akan dibebaskan kerana awak telah dapat membezakan antara kecemasan atautidak.Tindakan awak menyelamatkan Si Tony bermakna awak kini mempunyai
pemikiranyang waras.Namun saya juga ada berita buruk untuk awak, teman baik awaktelah membunuh diri.Pagi tadi saya diberitahu yang dia dijumpai didalambiliknya dengan lehernya tergantung. Dengan muka selamba Si Hanif pun menjawab, Tidak tuan dia bukan membunuh diri tapi saya yang gantung dia supaya dia ” cepat kering".

0 comments:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP